برگزاری هم‌اندیشی فصلی مدیران شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن

هم اندیشی یک‌روزه مدیران عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دو بخش با حضور در گردهم‌آیی سراسری مدیران بانک مسکن در محل سالن اجتماعات بانک در نوبت صبح و ادامه جلسه در دفتر مرکزی شرکت جهت بررسی موضوعات کلیدی گروه، چهارشنبه 26 مهر ماه 96 برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ در این هم‌اندیشی، علاوه بر مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مدیر عامل و معاونین شرکت مادر نیز حضور داشتند.

🔹بخش اول جلسه به بررسی وضعیت تولید و روش‌های کنترل کیفیت اختصاص داشت. سید مسعود مروج، معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه در این بخش ضمن ارائه آماری از تولید شرکت‌های تابعه در سال مالی 1396، به بیان قوت‌ها و نقاط قابل بهبود پرداخت و ضمن تشکر از تمامی کادر فنی شرکت‌ها، از آن‌ها خواست نظارت خود را بر کیفیت تولیدات شرکت‌ها بیش از پیش نمایند. وی ویژگی بارز پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن را کیفیت دانست و از مدیران خواست این موضوع را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دهند. همچنین توسعه سیستم مدیریت پروژه و همکاری هماهنگی بیشتر بین هلدینگ و شرکت‌های تابعه، موضوع دیگر سخنان مروج بود.

🔹در ادامه محمد مهدی نادری، معاون مالی و منابع انسانی گروه، به ارائه مطالبی در خصوص تسهیلات و چالش‌های نقدینگی گروه پرداخت. وی با اشاره به لزوم انطباق بین روش‌های تامین مالی با کسب و کار گروه، از شرکت‌ها خواست برنامه‌های خود را به نحوی مدیریت نمایند که دچار جرایم و افزایش هزینه‌های مالی نشوند. وی با ارائه آماری از کل تسهیلات گروه و عقود مربوطه، انتظارات و خواسته‌های گروه را در این حوزه به صورت کامل تبیین نمود.

🔹سخنران بعدی، مسلم صالحی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه بود. وی با اشاره به نکات ارائه شده توسط نادری، یکی از راهکارهای مقابله با چالش نقدینگی را مدیریت مناسب فروش دانست. وی با ارائه گزارشی از روند فروش شرکت‌های تابعه در سال مالی 1396، از مدیران عامل گروه خواست همچون گذشته، در توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌های انسانی و روش‌ها و فرایندهای بازاریابی و فروش در شرکت‌ها بکوشند. صالحی همچنین به طرح‌های انگیزشی ارائه شده توسط هلدینگ برای انگیزش مدیران و کارشناسان فروش شرکت‌ها اشاره نمود و گفت: «بعد از اجرای موفق طرح‌های تلاش بهاره و تابستانه، طرح باران را برای چهار ماه پایانی سال طراحی کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای این طرح، دارایی‌های مورد نظر هلدینگ، با سرعت بیشتری به گردش در آمده و گروه را در مدیریت هر چه مناسب‌تر سرمایه‌گذاری‌ها یاری نماید».
در ادامه جلسه و در راستای مباحث مطروحه جلسه، روش‌ها و دستورالعمل‌های جدید طراحی شده در راستای انطباق بیشتر سیستم‌های فروش با شرایط بازار و نیز توسعه شبکه کارگزاری توسط صالحی ارائه گردید.
شایان ذکر است جلسه با مشارکت کلیه حاضرین در مباحث و ارائه نقطه نظرات کارشناسی و تجارب شرکت‌های مختلف همراه بود که در نهایت در خصوص تمام مباحث، تصمیمات مناسبی اخذ گردید.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه: تعریف پروژه‌های جدید را در دستور کار قرار دهید
محمدرضا امینی، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه بر تعریف پروژه‌های جدید با بازدهی مناسب و منطبق با نیاز بازار تاکید کرد. وی با اشاره به سوابق گسترده گروه در ساخت مسکن مناسب اقشار میان درآمدی، از مدیران عامل خواست این قشر را به عنوان مهم‌ترین بازار هدف مورد توجه قرار داده و در تمام شهرها، پروژه‌هایی را برای این اقشار تعریف کنند. امینی همچنین با اشاره به سوابق گروه در نوسازی بافت‌های فرسوده، از مدیران عامل خواست پروژه‌هایی را در این بافت‌ها به منظور ایفای تعهدات اجتماعی تعریف نمایند.
امینی همچنین با اشاره به موارد مطرح شده توسط معاونین هلدینگ، از مدیران عامل خواست تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست‌های هلدینگ به کار گیرند. وی با اشاره به شرایط سخت بازار طی سالیان گذشته، گذر از بحران سال‌های گذشته را مرهون تلاش و کوشش تمام مدیران و کارکنان دانست و ضمن تشکر از آن‌ها، بر کار تیمی به منظور جلوگیری از هر نوع تصمیم اشتباه تاکید نمود.
مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، چالش نقدینگی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی گروه دانست و گفت: «مقابله با این چالش، جز با تعریف محصول مناسب و منطبق با نیاز بازار، مدیریت صحیح فرایند ساخت و دستیابی به کمترین بهای تمام شده در پروژه‌ها و بازاریابی و فروش مناسب، امکان‌پذیر نخواهد بود».
 🔹تشریح سند توسعه بانک مسکن تا سال 1400 توسط مدیر عامل بانک
ساعات اولیه جلسه روز چهارشنبه، امینی به همراه معاونین شرکت مادر و مدیران عامل گروه، با حضور در گردهم‌آیی مدیران عامل بانک مسکن، به صحبت‌های بت شکن (مدیر عامل بانک مسکن)، عبده تبریزی (مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی) و مظاهریان (معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی) گوش فرا دادند.
مدیر عامل بانک ضمن تشریح سند راهبردی بانک مسکن در افق 1400، سه تصویر از گذشته، حال و آینده نظام تامین مالی مسکن با محوریت بانک مسکن ارایه کرد. همچنین عبده تبریزی با تشریح الزامات و مقدمات تبدیل بانک مسکن به یک نهاد مالی توسعه‌ای در بخش مسکن، با اشاره به مطلوبیت فضای فعلی فعالیت مدیران و کارکنان در این بانک،گفت: «با توجه به اینکه هم‌ اکنون بانک مسکن یکی از مطمئن‌ ترین و امن‌ ترین بانک‌های کشور برای فعالیت کارکنان و همچنین مشتریان این بانک است، لازم است در راستای تبدیل این بانک به نهاد توسعه‌ای، مدیران و همه کارکنان بانک مسکن، از آخرین تحولات مربوط قوانین و مقررات بین‌‌المللی در حوزه بانکداری و انجام فعالیت‌های بانکی برای مشتریان در سایر کشورها اطلاع داشته باشند و نسبت به این تغییرات و تحولات شناخت کامل حاصل کنند».

برگزاری هم‌اندیشی فصلی مدیران شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن

 

 

برگزاری هم‌اندیشی فصلی مدیران شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن
۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید