مدیر عامل بانک مسکن: تدوین برنامه ی عملیاتی ساماندهی بازار مسکن

مدیر عامل بانک مسکن: تدوین برنامه ی عملیاتی ساماندهی بازار مسکن
مدیرعامل بانک مسکن از تدوین برنامه ی عملیاتی ساماندهی بازار مسکن با دستور وزیر راه و شهرسازی با همکاری شرکت های تابعه ی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی امروز در مراسم تودیع مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید گروه سرمایه گذاری مسکن ضمن تقدیر از مدیران شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در مجموعه ی فعالیت های گروه متناسب با تغییراتی که در اهداف و استراتژی های بانک مسکن طی برنامه ی راهبری ۱۴۰۰ و برنامه ی عملیاتی ۹۷ ایجاد شد، ضرورت داشت در مجموعه ی گروه نیز متناسب با این برنامه ها تغییراتی ایجاد شود.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن طی دو سال گذشته از حداکثر توان خود برای فعالیت در گروه و ارتقای جایگاه شرکت استفاده کرد اما در انتها گروه سرمایه گذاری مسکن باید از تراز فعلی فعالیت خود به یک تراز بالاتر شیفت کند که در حال حاضر شرکت گروه سرمایه گذاری نیازمند یک جهش است.
رحیمی انارکی ادامه داد: بانک رهنی ایران در زمان تاسیس به عنوان یک بانک توسعه ای همیشه پیش گام ارتقای تراز به سطح بالاتر بوده است که این ارتقای جایگاه همواره همراه با منظومه ای از نهادها در اطراف خود مانند شرکت های پس انداز ، شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاری و صنایع وابسته بوده است و فرهنگ سازی در زمینه ی افزایش طراز فعالیت ها در همه ی ابعاد تا کنون در دستور کار بوده است.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی طی ۴ سال گذشته تاسیس شرکت تامین سرمایه، فعالیت گروه مالی بانک مسکن و بهره گیری از صندوق های سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: در دوران مدیریت گروه سرمایه گذاری طی دو سال گذشته شاهد یک شفاف سازی در اطلاعات مالی شرکت بودیم.
رحیمی انارکی اظهار داشت: با توجه به اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن یک شرکت بورسی است باید کار بزرگی در این زمینه انجام شود که این فعالیت جدید باید از فردا آغاز شود.

وی گفت: همچنین با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی دکتر مظاهریان یک برنامه ی عملیاتی در حال تدوین است تا در حوزه ی سیاست گذاری مسکن توانایی های وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید به کار گرفته شود؛ ما به عنوان بانک مسکن نیز تمام دارایی های خود را از جمله صندوق پس انداز مسکن یکم به کار خواهیم برد.

رحیمی انارکی تاکید کرد: بانک مسکن آمادگی دارد تا تسهیلات خود را با سودهای ۶ و ۸ درصد وارد پروژه های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن کند تا از این محل قیمت تمام شده ی پروژه ها را کاهش دهیم.از طرفی تسهیلات ۱۷.۵ درصدی از محل اوراق حق تقدم را برای پیش خرید پروژه ها می‌توانیم در اختیار شرکت سرمایه گذاری مسکن قرار دهیم .

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به سیاست های جدید گروه سرمایه گذاری مسکن با مدیریت ظهیری گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن باید یک وجه تمایز ویژه نسبت به سایر شرکت های سرمایه گذاری در عرصه ی ساختمان سازی داشته باشد که در این زمینه مدیریت جدید برنامه های عملیاتی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دارد.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: موضوع تعیین تکلیف دارایی های راکد و سمی و همچنین تعیین تکلیف تسهیلات گران قیمت نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

انارکی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن باید علاوه بر تسهیلات بانکی بتواند از ظرفیت های بازار سرمایه نیز استفاده کند گفت: بهبود ساختار شرکت گروه و همچنین شرکت های تابعه باید در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه ادغام برخی شرکت ها ، واگذاری یا انحلال برخی از شرکت های تابعه می‌تواند در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه باید مطالعات لازم انجام شود.

انارکی توجه جدی به موضوع صنعتی سازی و به کارگیری فناوری های نوین را از دیگر موضوعات مهم در سیاست های جدید گروه عنوان کرد و گفت: با توجه به تبیین ۹ سیاست در حوزه ی مسکن از سوی وزیر راه و شهرسازی طی جلسه ای در روز ۵ شنبه، بانک مسکن نیز مطابق با این سیاست ها فعالیت خود را سازماندهی کند.

مدیرعامل بانک مسکن، با بیان اینکه یکی از سیاست های وزیر راه و شهرسازی تغییر ماموریت بانک مسکن از یک بانک تخصصی به یک بانک توسعه ای- تخصصی است گفت: گروه نیز باید با رعایت اصول حاکم بر شرکت های خصوصی اداره شود که البته وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در این جهت حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید