در مصاحبه دکتر «فندرسکی» با بورس 24 مطرح شد:

دلیل رشد ١٣۵٧ درصدی سود «ثمسکن»

دلیل رشد ١٣۵٧ درصدی سود «ثمسکن»
این روزها بازار سرمایه به سهم‌ها و صنایعی غیر از صنایع شاخص‌ساز نیز توجه کرده که از جمله این صنایع، صنعت ساختمان است. یکی از لیدرهای این صنعت، شرکت «سرمایه‌گذاری مسکن» با نماد «ثمسکن» بوده که در گزارش‌های منتشر شده خود توانست سود فوق‌العاده‌ای را نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی بورس 24، دلیل رشد ١٣۵٧ درصدی سود «ثمسکن» را علام کرد.

حنظله فندرسکی در خصوص ادامه ورند سودآوری شرکت توضیح داد: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن سود حسابرسی نشده شش ماهه خود را با رشد 1357 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل با مبلغ 1.120 میلیارد ریال در کدال منتشر نمود. بخش قابل توجه این سود از محل فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت محقق شده است که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت قابل توجه سهام شرکت‌ها، این روند تداوم داشته باشد. شایان ذکر است؛ این موضوع در حالی است که به طور معمول عمده سود ثمسکن از محل سود تقسیمی شرکت‌های تابعه و در سه ماهه پایانی سال محقق می‌گردد.

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌توان گفت علاوه بر روند صعودی ذکر شده، سود حاصل از سود تقسیمی شرکت‌های تابعه در پایان سال مالی به مجموعه سود شرکت اضافه خواهد شد.

معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مورد برنامه‌های این مجموعه در ادامه سال نیز افزود: این شرکت در گزارش تفسیری شش ماهه خود، برنامه‌ای با هدف انتشار اوراق اجاره و خرید دین را ارایه کرد که می‌توان با جذب منابع آن‌ها به سرمایه‌گذاری مجدد اقدام نمود.

دکتر فندرسکی در ادامه خبر از حضور این هلدینگ بزرگ صنعت ساختمان در ترکیب موسسان بورس املاک داد و تاکید کرد: در بخش دیگر این گزارش، شرکت برنامه‌ خود جهت واگذاری سهام و دارایی در شرکت‌های وابسته مهر مینای کیش و طرح ساختمان پارسا را ارایه کرده است که می‌تواند سود خوبی برای ثمسکن به همراه داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود عملکرد شرکت در پایان سال با رشد قابل توجهی همراه باشد.

۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید